Informari si comunicate AJF
22-10-2018
02-10-2018
Curs pentru perfectionare a profesorilor si antrenorilor

Curs pentru perfectionare a profesorilor si antrenorilor

detalii...
18-09-2018
Regulament Cupa Satelor

Regulament Cupa Satelor

detalii...
13-08-2018
Gloria Romanesti va participa in Liga a IV-a

Avand in vedere faptul ca echipa AS Vointa Motca a declinat oferta de a participa in campionatul 2018-2019 in Liga a IV-a...

detalii...
17-07-2018
Adunare Generala Extraordinara AJF Iasi

Adunarea Generala Extraordinara a A.J.F. Iasi se va desfasura in data de 04 august 2018, la Stadion "Emil Alexandrescu", incepand cu ora 10:00 . Presedinte A.J.F., Sorin BOCA

detalii...
12-06-2018
Clasamente finale Campionat 2017-2018

Comitetul Executiv al AJF Iasi, intrunit in sedinta din 11.06.2018...

detalii...
05-04-2018
Fotbalul amator ieşean în doliu!

Asociaţia Judeţeană de Fotbal Iaşi îşi exprimă tristeţea şi regretul profund pentru dispariţia unuia dintre cei mai apreciați si longevivi primari din județul Iași.

detalii...
21-03-2018
Etapa din 25.03.2018 amanata

Din cauza conditiilor meteo nefavorabile s-a hotarat amanarea meciurilor

detalii...
17-03-2018
Zapada amana meciurile din 18 martie

Din cauza conditiilor meteo nefavorabile s-a hotarat amanarea meciurilor.

detalii...
06-03-2018
Jocuri teren propriu Viitorul Halaucesti

Toate jocurile echipei Viitorul Halaucesti din acest retur de campionat de pe teren propriu se vor desfasura cu incepere de la orele 12:00.

detalii...

Regulament Cupa Satelor


Publicat in data de 18-09-2018, la ora 08:14

 REGULAMENTUL COMPETIȚIEI CUPA SATELOR LA FOTBAL ediția 2018 - 2019

INTRODUCERE

Cupa Satelor este o competiție națională organizată de Federația Română de Fotbal cu sprijinul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, dedicată tinerilor practicanți ai fotbalului din mediul rural. Echipele participante reprezintă satele și comunele din România. Obiectivele strategice ale acestui proiect sunt: Configurarea fotbalului ca vector social în comunitățile rurale și întărirea legăturii fotbal – comunitate, Promovarea fotbalului în mediul rural și creșterea atractivității acestuia în satele și comunele din România, Descoperirea tinerelor talente fotbalistice din zone rurale, Creșterea numărului de practicanți ai fotbalului prin implicarea copiilor din mediul rural într-o competiție națională.

COMPETENȚE ORGANIZATORICE

Asociațiile Județene de Fotbal (AJF) organizează faza locală-județeană a competiției. Federația Română de Fotbal (FRF) organizează prin Departamentul Dezvoltare Fotbalistică fazele regioanele și naționale ale competiției. Comisia de Organizare a etapei regionale sau naționale validează dreptul de participare din punct de vedere al documentelor în cadrul ședinței tehnice organizate în preziua competițiilor. Departamentul de Dezvoltare Fotbalistică răspunde de organizarea competiției. Comisia Județeană a Arbitrilor răspunde de delegarea arbitrilor la fazele locale/județene și regionale, iar Comisia Centrala a Arbitrilor la turneul final. Fiecare echipă suportă cheltuielile de transport, cazare, masă în toate etapele de campionat judetean și faza regională, cu excepția etapei naționale, unde cheltuielile de masă, cazare, ambulanță și arbitraj vor fi suportate de Federaţia Română de Fotbal.

PREMIERE

Federaţia Română de Fotbal va acorda premii în materiale sportive echipelor calificate în finală, cupe, tricouri pentru campioni, medalii și diplome echipelor clasate pe locurile I – IV, precum și titlul de Campioană Națională echipei învingătoare din finala națională. Premiu locul I – lotul echipei câștrigătoare, împreună antrenorul și primarul comunei de apartenență al echipei vor însoți echipa națională de fotbal a României cu ocazia unei partide disputate în deplasare, beneficiind de transport, cazare, masă și acces la meci furnizate de Federația Română de Fotbal, într-o experiență extraordinară alături de “tricolori”. Premiile II și III - lotul echipei câștigătoare, împreună cu antrenorul și primarul comunei de apartenență vor beneficia de o experiență VIP cu ocazia unei partide disputate pe teren propriu de echipa națională de fotbal a României. Premiu special – Președinții Asociațiior Județene de Fotbal care vor avea cel mai mare număr de echipe înscrise la nivelul județului pe care îl reprezintă, top 3, vor însoți echipa Campioană Națională în experiența alături de echipa națională cu ocazia unei partide din deplasare.

PARTICIPANȚI

Participă echipele de copii (născuți după 01.01.2006 – U13) ale satelor și comunelor din România. O comună poate participa cu mai multe echipe. Primăriile care doresc să participe în Cupa Satelor la Fotbal sunt obligate să solicite în scris AJFului competent teritorial înscrierea în competiție. AJF-ul competent teritorial verifică îndeplinirea condițiilor de participare și transmite ulterior, către FRF, tabelele cu echipele participante. Fiecare AJF, care organizează pe teritoriul județului său faza locala / faza județeană a competiției Cupa Satelor la Fotbal are obligația de a transmite până la data de 24 septembrie 2018 lista echipelor înscrise în competiție. Echipele participante sunt obligate să respecte în totalitate următoarele prevederi: • Jucătorii sa aibă domiciliul în localitatea care se înscrie în competiție. • Înscrierea se face pe baza formularului de înscriere (Anexa 1), vizat de primărie. • La formularul de înscriere vor fi atașate copii după certificatele de naștere ale jucătorilor înscriși. • Toti jucătorii au obligația prezentării vizei de apt medical pentru efort. • Jucătorii vor trebui să prezinte în ziua meciului carnetul de elev vizat la zi. Echipele organizatoare răspund de ordinea și securitatea participanților la competițiile organizate de către AJF / FRF. AJF / FRF nu pot fi făcute răspunzătoare de nici o accidentare suportată de un jucător, oficial sau suporter, de nici o pagubă suferită de către o persoană fizică sau de echipa participantă. Se califică în etapele superioare ale competiției echipele campioane de județ (câte una pentru fiecare județ). Numele echipelor calificate vor fi transmise de AJF-uri către Comisia de organizare din cadrul FRF până la data de 20 Martie 2019, la adresa de mail daniel.petcu@frf.ro. Primăriile cu echipe calificate din etapa județeană care vor să organizeze etapa regională trebuie să trimită cererile pentru organizarea turneelor regională până la data ședinței tehnice de organizare din data de 28 Martie 2019. Managerii regionali FRF, împreuna cu președintii de AJF-uri din zonele respective, stabilesc de comun acord locul de desfășurare al fazelor regionale.

SISTEMUL DE DESFĂȘURARE

7.1.Etapa I – ETAPA JUDEȚEANĂ 1 Octombrie 2018 – 15 Martie 2019.

7.2 Etapa a II-a – ETAPA REGIONALĂ 1 Aprilie – 15 Mai 2019

7.4.Etapa a III-a – ETAPA NAȚIONALĂ 25 Mai – 10 Iunie 2019

Etapa I – ETAPA JUDEȚEANĂ (1 Octombrie 2018 – 15 Martie 2019) Etapa județeană a competitiei Cupa Satelor la Fotbal U13 este organizată de Asociațiile Județene de Fotbal pentru fiecare județ în parte. Pentru a intra în competiție, un județ trebuie sa aiba minimum 8 echipe participante. Este de preferat ca echipele dintr-un județ sa fie împărțite în grupe de câte 4 echipe (sate și comune apropiate ca distanță). Se va juca stil turneu, fiecare cu fiecare. Toate echipele dintr-o grupă vor gazdui o etapă. Câștigătoarele grupelor se vor întâlni într-un turneu final pentru desemnarea câștigătoarei județene. Cheltuielile de arbitraj vor fi suportate în mod egal de echipele participante.

Etapa II - ETAPA REGIONALĂ (1 Aprilie – 15 Mai 2019) Etapa regională cu desfășurare a jocurilor în sistem turneu (fiecare cu fiecare o singură dată) va fi structurată astfel: 8 zone (criteriu geografic) cu participarea echipelor campioane de județ. Criteriile de stabilire a comunelor unde se vor desfășura jocurile din etapa regională ❖ două terenuri, dotate cu vestiare şi anexele respective în stare foarte bună, care să fie la dispoziția organizatorilor și participanților indiferent de condițiile atmosferice. Vor avea prioritate echipele care asigură disputarea jocurilor pe terenuri cu instalație de nocturnă omologată de către AJF / FRF; ❖ asigurarea asistenţei medicale pe tot parcursul turneului (autosanitară dotată cu aparatură de resuscitare, medic sau asistent medical); ❖ asigurarea securității echipelor și brigăzilor de arbitri.

Zona 1. - Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău, Vaslui = 6

Zona 2. – Buzau,Vrancea, Galați, Brăila, Tulcea, Constanța = 6

Zona 3. - Călărași, Ialomița, Giurgiu, Ilfov = 4

Zona 4. - Prahova, Dâmbovița, Argeș, Teleorman = 4

Zona 5. – Alba, Covasna, Brașov, Sibiu, Harghita, Mureș = 6

Zona 6. – Olt, Vâlcea, Dolj, Mehedinți, Gorj = 5

Zona 7. - Hunedoara, Caraș-Severin,Timiș, Arad = 4

Zona 8. – Cluj, Bistrița Năsăud, Sălaj, Bihor, Satu Mare, Maramureș = 6

La sedința tehnică pentru etapa regională din data de 28 Martie 2019, conducătorii echipelor vor prezenta un tabel tip cu maximum 16 jucători (14 jucători de câmp și 2 portari), pe care îi pot folosi pe parcursul fazei regionale. După prezentarea tabelului la sedința tehnică nu se mai pot face modificări. În cadrul unei zone, echipele participante vor fi repartizate prin tragere la sorți în două grupe în funcție de numărul echipelor ( grupe de trei echipe, patru echipe etc.). Echipele câștigătoare ale celor două grupe (acolo unde este cazul) vor disputa finala zonei. Jocurile se vor desfășura alternativ (grupa A și grupa B) pe același teren (acolo unde organizatorii nu asigura 2 terenuri), cu un interval de minim 10 minute între jocuri. În situația în care jocul din finala turneului regional se termină la egalitate (acolo unde echipele sunt impartite in doua grupe), se vor executa lovituri de departajare pentru stabilirea învingătorului. Câștigătoarele finalelor fazei regionale se vor califica în faza națională.

NOTĂ – Stabilirea localităților de desfășurare, tragerea la sorți a grupelor, împerecherea echipelor și stabilirea zilelor de desfășurare, pe zone, se vor hotări în ședința tehnică condusa de Managerii regionali, din data de 28 Martie 2019 . Cheltuielile de cazare, masă si transport sunt suportate de fiecare primarie în parte pentru echipa proprie. Indemnizațiile de arbitraj pentru fazele regională și națională sunt suportate de către FRF - costurile legate de asistența medicală vor fi suportate de catre organizatorul etapei regionale - costurile legate de asistența medicală vor fi suportate de catre FRF pentru etapa națională.

Etapa III - ETAPA NAȚIONALĂ (25 Mai – 10 Iunie 2019) Se desfășoară în două grupe a câte 4 echipe cu participarea echipelor câștigătoare a celor 8 zone cu desfășurare a jocurilor în sistem turneu ( fiecare cu fiecare o singură dată). În situația în care calificarea poate fi decisă la golaveraj, întrucât echipele pot să realizeze același număr de puncte, jocurile din ultima zi se vor disputa de la aceeași oră pe terenuri diferite. Echipele clasate pe locul 1 în cele două grupe vor disputa finala competiției Cupa Satelor la Fotbal. Festivitatea de premiere va avea loc la finalul jocului.

CRITERIILE DE DEPARTAJARE

În situația în care două sau mai multe echipe se află la egalitate de puncte, clasamentul se va stabili pe baza aplicării, în ordine, a următoarelor criterii: - numărul mai mare de puncte obținute în jocurile directe disputate între echipele aflate la egalitate de puncte - golaverajul mai bun în jocurile directe - numărul mai mare de goluri marcate în jocurile directe - golaverajul general mai bun (diferența dintre golurile marcate și cele primite în toate jocurile din grupă) - numărul mai mare de goluri marcate în toate jocurile din grupă; Dacă și după aplicarea acestor criterii egalitatea persistă, se va lua în calcul clasamentul fair play. Se acordă câte 1 punct pentru fiecare cartonaș galben primit, 3 puncte pentru un cartonaș roșu primit prin cumul de avertismente și 4 puncte pentru un cartonaș roșu primit direct. Echipa cu cele mai puține puncte va fi desemnată câștigătoare. Cartonașele care se vor lua în calcul vor fi cele din etapa respectivă (regională / națională).

DREPTUL DE JOC, NUMĂRUL JUCĂTORILOR ȘI DURATA JOCULUI

Au drept de joc în ”Cupa Satelor la Fotbal” ediția 2018 - 2019 jucătorii născuți în anul 2006 și mai tineri și maximum 3 jucătoare (fete) născute în anul 2004 și mai tinere. Identificarea jucătorilor se face pe baza carnetului de elev vizat la zi, copii dupa certificatele de naştere atașate tabelului de înscriere vizat de primărie. Un joc se dispută între două echipe compuse fiecare din 9 jucători, dintre care unul este portar. Durata unui joc este de 30 de minute (fără prelungiri), împărțit în două reprize egale a câte 15 minute, cu o pauză care nu va depăși 5 minute. Numărul înlocuirilor într-un joc este nelimitat. Un jucător care a fostînlocuit poate reintra în teren înlocuind alt jucător. Înlocuirile se pot efectua numai când mingea este în afara jocului. Avertismentele (cartonașele galbene) acumulate în primele faze ale competitiei (județene) nu vor fi preluate în fazele regională și națională ale competiției. Un jucător care a primit două avertismente pe parcursul aceluiași joc va fi eliminat din teren pierzându-și dreptul de a juca doar în acea partidă. Un jucător care a primit cartonaș roșu (prin cumul de avertismente sau cartonaș roșu direct) va fi eliminat de pe teren și nu va mai putea fi folosit în jocul respectiv. Jucătorul eliminat poate fi înlocuit după o perioadă de 2 minute, timp în care echipa acestuia va juca cu un jucător mai puțin, cu excepția situației în care echipa în inferioritate primește gol, moment în care își poate completa numărul de jucători.

DIMENSIUNILE TERENULUI ȘI A PORȚILOR DE FOTBAL, MINGEA (CONFORM ANEXEI 2):

Lungime - 70 m; lățime 50 m; Careul - 12m de la linia de poartă în interiorul terenului; 30m linia paralelă cu linia de poartă; Dimensiunea porților - distanța între stâlpi 5 m; înălțimea porților 2m; Suprafața terenului de joc - Terenul de joc trebuie să fie o suprafață de joc în totalitate naturală / artificială, (omologat AJF / FRF începând cu etapa regională) Pe parcursul competiției se vor folosi mingi numărul 4.

REGULAMENTUL DE DESFĂȘURARE A JOCULUI

Echipamentul de joc este obligatoriu. Aparătorile sunt obligatorii. Înlocuiri de jucători - Pe raportul de arbitraj se pot trece 14 jucători, 9 titulari si maximum 5 (cinci) jucători de rezervă. La fazele superioare ale competiției (regională și națională) pe raportul de arbitraj pot fi trecuti maximum 16 jucatori. Schimbările se pot efectua când mingea este în afara jocului. Un jucător care a fost schimbat poate reintra în teren înlocuind alt jucător. Numărul schimbărilor într-un joc este nelimitat. Oricare dintre jucătorii de rezervă poate înlocui portarul avându-se în vedere următoarele condiții: a) arbitrul trebuie informat înainte de efectuarea înlocuirii; b) schimbarea poate fi făcută numai când jocul este întrerupt; c) jucătorul de rezervă care a înlocuit portarul trebuie să poarte un tricou care să-l deosebească de toți ceilalți jucători; Portarul: Mingiile ieșite în afara terenului de joc în out de poartă sau prinse de portar cu mâna (în timpul jocului), vor fi repuse în joc, de către portar, numai cu mâna. Dacă portarul nu respectă această regulă arbitrul oprește jocul și dictează repunerea mingi în joc de către portar în mod regulamentar (cu mâna). Arbitrul - Fiecare joc este condus de câte doi arbitri (principal, rezerva) care au autoritate deplină în aplicarea legilor jocului. Deciziile arbitrilor cu privire la faptele legate de joc sunt definitive. Lovitura de începere - Fiecare echipă se găsește în jumătatea proprie de teren. Oponenții echipei care încep jocul trebuie să se afle în terenul propriu la o distanță de cel puțin 5 m de minge, până când aceasta este în joc. Un gol poate fi marcat direct după fluierul de începere. Aruncarea de la margine, cu mâna conform Legilor Jocului, atunci când mingea depășește în întregime linia de margine, pe sol sau în aer. Offside - Un jucător se află în poziție afară din joc atunci când depășește linia care delimitează jumătatea terenului și este mai aproape de linia porții adverse decât mingea cât și de penultimul adversar. Lovitura de pedeapsă se execută dintr-un punct aflat la 9 m de la mijlocul porții și la distanță egală de stâlpii porții. Lovitura de colț se execută dintr-un punct marcat printr-un sfert de cerc în fiecare colț al suprafeței de joc. Lovitura liberă directă si indirecta se execută din locul unde s-a comis infracțiunea. Adversarii trebuie să se afle la o distanță de minimum 5 m față de minge.

ASISTENȚA MEDICALĂ și AVIZUL MEDICAL

La jocurile din campionat (etapa județeană) asistența medicală va fi asigurată conform regulamentelor în vigoare ale AJF-ului competent teritorial.. La toate jocurile din etapa regională, asistența medicală la teren va fi asigurată de către organizatori pe tot parcursul turneului. La toate jocurile din faza națională, asistența medicală va fi asigurată de către FRF. Pentru disputarea unui joc oficial la fazele regionale și naționale, organizatorul este obligat să asigure prezența la teren atât a unui medic cât și a unei autosanitare cu asistent medical, dotată cu mijloace de resuscitare. Mijlocul de transport trebuie să stea la dispoziție, în imediata apropiere, pe toată durata jocurilor iar numărul de înmatriculare al acestuia va fi înscris în raportul de arbitraj. La toate jocurile, este obligatorie prezența unui cadru medical delegat care va prezenta o delegație eliberată de către organul sanitar competent, legitimația de serviciu, precum și un act de identitate.

DISPOZIȚII FINALE

Dreptul de proprietate al FRF asupra competiției: Cupa Satelor la Fotbal se dispută în conformitate cu dispoziţiile prevăzute în ROAF, ediţia 2018, iar situaţiile neprevăzute vor fi soluţionate într-o manieră definitivă și irevocabilă. FRF este proprietara drepturilor de exploatare a competițiilor pe care le organizează. Toate jocurile organizate în cadrul competițiilor oficiale de juniori nu pot fi difuzate audiovizual (televiziune, telefonie mobilă, internet etc.) fără acordul FRF. Drepturile de exploatare a jocurilor din cadrul campionatelor oficiale nu se pot efectua fără consimțământul prealabil și expres al FRF. Datele de desfășurare a etapelor pot fi modificate în funcție de jocurile echipelor naționale sau de examenele organizate de Ministerul Educației Naționale și structura anului școlar 2018 - 2019. Politica Federației Române de Fotbal privind prelucrarea datelor cu caracter personal și confidențialitatea acestora este disponibilă în Anexa 3. Prezentul regulament se completează în mod corespunzător cu dispozițiile Regulamentului de Organizare a Activității Fotbalistice, Legilor Jocului pentru fotbal în 11 și a altor norme specifice activității competiționale, după caz. Dacă există omisiuni în acest regulament, organismele de luare a deciziei vor lua hotărârea în concordanță cu prevederile regulamentelor FRF în vigoare.


Vezi mai multe stiri din categoria: Comunicate AJF    |    Vezi toate stirile

Ma abonez la newsletter

Email:

Parteneri
Sarbatoriti luna aceasta
oferta portal echipe