IN ATENTIA ANTRENORILOR

28 Ianuarie 2016, la ora 12:54 / Publicat în Comunicate AJF de Imola Ambrus / 259 vizualizări

IN ATENTIA ANTRENORILOR

TEMATICA  DIN GRILA PENTRU EXAMENE DE PERFECTIONARE SI REINNOIRE CARD - 2016

 

1.       ENUMERATI CARE SUNT DOCUMENTELE DE PLANIFICARE ALE ANTRENORULUI DE FOTBAL

Conspect de lectie,ciclul saptamanal,plan de etapa,plan annual,plan de parspectiva

2.       CARE  SUNT PRINCIPALELE RUBRICI CE SE TREC INTR – UN PLAN DE ANTRENAMENT / CONSPECT DE LECTIE

Obiectivele ,sarcinile antrenamentului,mijloace si metode,durata ,intensitatea,caracterul

3.       ENUMERATI PRINCIPII ALE  ANTRENAMENTULUI

Caracter educativ ( formeaza oameni pentru societate),participare constienta (intelegerea obiectivelor antrenamentului)caracter intuitiv (formarea imaginii completesi corecte asupra procedeelor si axercitiilor ce urmeaza a fi de executat )accesibilitate(de la usor la greu / de la simplu la complex),sistematizare si continuitate(exercitiile noi predate se sprijina pe cunostiintele anterioare si pregateste insusirea altora noi),insusire temeinica (fixarea deprinderilor motrice sa se faca in parallel cu dezvoltarea capacitatii motrice),concordanta instruiri (aplicarea in joc aceea ce s-a executat la antrenament),concept cheie (situatii noi de rezolvarea fazelor)

4.       CE INTELEGEM PRIN ORIENTAREA CONTINUTULUI UNUI ANTRENAMENT

Specializarea(pe posture si individualizarea antrenamentului),polivalenta (abordarea tuturor factorilor antrenamentului)ciclicitatea(repetarea sistematica a exercitiilor),continuitatea (trecerea la nivele superioare calitativ),constanta (starea de adaptare)

5.       CE INTELEGEM PRIN ANTRENAMENTUL MENTAL

explicarea in amanunt a antrenamentului

6.       ENUMERATI FACTORII ANTRENAMENTULUI

fizic,tehnic,tactic,psihologic,teoretic,motivational

7.       FORME ALE  EFORTULUI FIZIC

mic,mediu,submaximal,maximal si supramaximal

8.       INDICATORI DE EFFORT ,EXTERIORI SI INTERIORI

specificitate (R,V,F),volum,intensitate,durata – timpi de reactie,de executie,frecventa contaractiilor musculare,consumul de oxigen,cantitatea de lactat in sange

9.       COMENTATI ROLUL FACTORULUI TEHNIC

se refera la tehnica individuala si colectiva,se pleaca de la usor la greu,dezvolta coordonarea,abilitatea si agilitatea cu mingea,rol cinetic sub presiune – abilitati tehnice in conditii de spatiu , timp , aglomeratie,superioritate sau inferioritate numerica,creeaza personalitate si incredere in sine,diversifica procedee si rezolva situatii create

10.   MATERIALIZAREA PRINCIPIILOR TACTICE

exercitii –orientarea in antrenament/antrenarea pe baza de prioritate,situatii de joc – repetarea situatiei/concentrarea pe o anumita faza/citim fragmente de joc si cautam solutiile,structuri de joc – definirea unor obiective clare/implicarea activa/crearea unor multitudini de actiuni,trasee de joc-automatizarea/relatii intre jucatori,forme de joc – motivatie si placere/se rezolva anumite situatii/tehnica coroborata cu tactica/personalitatea jucatorului

11.   PE CE SE CLADESTE UN SISTEM DE JOC

pe calitatile individuale ale jucatorului

12.   CARACTERISTICILE PRINCIPALE ALE UNUI SISTEM DE JOC

echilibrat – tine cont de momentul de joc(posesie/nonposesie),elastic-adaptat usor la orice organizare a adversarului,rational-formulat pe baza calitatilor jucatorului

13.   VARIANTE DE ALCATUIRE A LINIEI DE ATAC

doi atacanti in linie,doi atacanti in scara (1+1),trei atacanti in triunghi (1 + 2), trei atacanti in linie (extreme)patru atacanti in romb (trei varfuri si unul la sustinere)

14.   COMPARTIMENTUL MEDIAN –  VARIANTE DE  DISPUNERE A JUCATORILOR

4 jucatori in linie – doi defensivi si doi laterali,4 jucatori in romb –un inchizator,doi laterali si unul de legatura intre compartimente,trei in triunghi cu varful in jos ,trei intriunghi cu varful in sus

15.   VARIANTE DE DISPUNERE A LINIEI DE FUNDASI

4 jucatori in linie , 4(1+3)fundasi pe doua linii -(un libero si trei fundasi),5(1+4) fundasi pe doua linii-un libero si patru fundasi,3(1+2) fundasi pe doua linii-un libero si doi cenetrali,3 fundasi centrali  in linie

16.   ENUMERATI CATEVA PRINCIPII GENERALE  ALE  TACTICII JOCULUI DE FOTBAL

trecerea rapida din atac in aparare si invers,acordarea sprijinului reciproc in atac si aparare,crearea superioritatii numerice in atac si aparare,colaborarea intre compartimente ,

17.   PRINCIPII GENERALE PENTRU APARARE

preocuparea continua pentru indepartarea pericolului si intrarea in posesie,asigurarea permanenta e echilibrului defensiv,aparare elastica la formele de atac ale adversarului

18.   PRINCIPII GENERALE PENTRU ATAC

preocupare permanenta pentru pastrarea mingii in ideea pregatirri atacului,alternarea actiunilor tactice pentru derutarea adversarului,schimbarea tempoului in desfasurarea actiunilor

19.   FAZELE TACTICII COLECTIVE IN ATAC

intrarea in posesie  - trecerea din aparare in atac – pregatirea si desfasurarea atacului – finalizarea atacului

20.   FAZELE TACTICII COLECTIVE IN APARARE

pierderea mingii si lupta pentru recuperarea ei – replierea  si organizarea apararii – organizarea apararii immediate si apararea portii – evitarea golului

21.   ELEMENTE DE TACTICA INDIVIDUALA PENTRU ATAC

depasirea – demarcarea – deplasarea pe pozitii viitoare – lovituri libere

22.   ELEMENTE DE TACTICA INDIVIDUALA PENTRU APARARE

tatonarea – marcajul sub toate formele ei – recuperarea mingiiprin deposedarea ,interceptie – repliereape zonele indicate

23.   ROLUL INCALZIRII

cresterea temperaturii musculare – accelerarea procesului metabolic – cresterea abilitatii performantei sistemului nervos – intensificarea vitezei de contractie musculare – reducerea pe termen lung a riscului de accidentare – reducerea presiunii asupra incheieturilor si articulatiilor

24.   DEZVOLTAREA UNUI TIP DE INCALZIRE CORECT

Incalzirea executata prea rapid duce la o folosire premature a energiei care ar pute fi necesara mai tarziu - Incalzirea executata prea devreme poate impiedic corpul sa atinga temperature necesara asigurarii unei bune performante - Daca nu este adaptata la cerintele ulterioare , obiectivul propus se realizeaza mai dificil

 

25.   ASPECTE PSIHOLOGICE ALE INCALZIRII

Incalzirea urmareste ca sportivul sa fie vigilent si active pe o parte , si responsabila pentru crearea tensiunii si relaxarii si  adduce cu bsine implicare totala.- Incalzirea trebuie sa fie stimulativa si creatoare - Orice presiune exercitata asupra jucatorului poate fi eliminate prin miscare - Buna pregatire ofera jucatorului un stimulant personal de siguranta

26.   METODE DE INCALZIRE

Exista doua moduri de incalzire : activa si pasiva - Incalzirea activa solicita activitate individuala  , in timp ce incalzirea pasiva se face prin masaj. - Nu este suficienta numai incalzirea pasiva., ea avand doar un rol de sustinere

27.   SELECTIA PRIMARA  : 5 – 9 ANI

·         Se verifica starea de sanatate – sa nu prezinte sechele  sau antecedente patologice severe( hepatita , diabet , TBC, etc.)

·         Malformatii congenitale – cardiace , ale sistemului nervos , sanguine , etc.

·         Deficient fizice – coloana , trenul inferior

·         Se verifica si starea de sanatate a parintilor

·         Obtinerea performantei este legata de aceasta etapa. Are caracter permanent si urmareste depistarea copiilor ce corespund cerintelor

·         Pana la intalnirea antrenor – copil se dezvolta dragostea ptr. fotbal , integrarea in program si familiarizarea cu antrenamentul

28.   SELECTIA SECUNDARA : 10 – 14 ANI numita si provizorie

·         Momentul adevaratei selectii – presupune  aprecierea dinamica in randul parametrilor morfo-functionali si         neuro – psihici

·         Capacitatea de a asimila ,invata

·         Modul cum se aplica cea ce invata

·         Se observa pozitia fata de echipa

·         Pozitia parintilor fata de fotbal

·         Tempoul , rapiditatea de a invata

·         Se contureaza talentul ca rezultat al educatiei

·         Se integreaza usor

·         Se dezvolta personalitatea

29.   SELECTIA FINALA : 15 – 19 ANI

·         Parte din jucatori vor fi promovati la echipa de seniori

Randament pe toata durata procesului de instruire

30.   CAI FOLOSITE IN SELECTIE

asistenta la orele de educatie fizica – urmarirea copiilor la jocurile de joaca – organizarea de jocuri si competitii in timpul liber – discutii cu profesorii si parintii – organizarea de jocuri cu scop de selectie

31.  ELEMENTE CARE POT INTRERUPE PROCESUL DE SELECTIE

opozitie din partea parintilor despre jocul de fotbal - frica de-a deveni ridicoli (calitati bune dar  emotivi - conditii improprii de antrenament - greseli tehnice profesionale:-lipsa de tact- superficialitate in activitate

32.  ELEMENTE CARE POT FAVORIZA PROCESUL DE SELECTIE

permisiunea parintilor pentru practicarea fotbalului  - sublinierea unor perspective avantajoase in practicarea sportului - participarea unor jucatori importanti in actiunea de selectie -

33.   CONTINUTUL ANTRENAMENTULUI PE GRUPE

DE FORMARE 5 – 9 ANI / selectia primara

·         Invata elementele de baza

·         Invata sa alerge , sa sara , sa-si formeze un ritm

·         Capacitatea de joc

·         Il invatam sa-si asume responsabilitatea

MODEL DE JOC

·         4 la 4 + portar

·         Pot sa-si etaleze calitatile

·         Reguli de joc reduse

·         Dimensiune teren redusa

·         Minge nr.3

·         Lasati sa joace liber – observam potentialul

·         3 x 45min antrenam / saptamana

 

34.   CONTINUTUL ANTRENAMETULUI LA GRUPA DE FORMARE 5 – 9 ANI

·         Interesul pentru minge

·         Se intrezareste simtul mingii

·         Copilul oboseste repede si scade concentrarea

·         Obisnuirea cu colectivitatea

·         Se dezvolta sistemul circulator

REGULI

-          Nu exista antrenament fara minge

-          Antrenamentul se opreste dupa o reusita si se consemneaza

-          Pasele si fentele prezente in fiecare antrenament

-          Antrenorul trebuie sa dea dovada de creativitate,imaginatie

-          Grupa formata dintr-un nr. redus de juc /10 – 12

-          Alegerea limbajului cu atentie pentru fiecare copil

-          Familiarizati cu disciplina

-          Antrenorul se substituie copilului – sa imparta bucuria cu el

 

35.   CONTINUTUL ANTRENAMENTULUI PE GRUPE DE CONSOLIDARE 10 – 14 ANI / selectie provizorie

·         Increderea in sine

·         Dorinta de performanta

·         Succesul se traduce prin recunostiinta antrenorilor

·         Nu-l fortam cu competitia

·         Se dezvolta rezistenta

·         Apatie crescuta

·         Apare diferenta intre proportiile corpului

·         Comportament oscilant

 

36.   CONTINUTUL  ANTRENAMENTULUI DE CONSOLIDARE 10 – 14 ANI / selectie provizorie

·         Baza tehnico tactica este data de joc

INVATA – tehnica controlului mingii

-          Sa paseze

-          Sa dribleze

-          Isi contureaza un stil propriu de joc

SCOP – invatarea individuala

-          Exercitii in minim 2 / 3 jucatori

-          Creativitate – eliminam stereotipia

-          Intervin elemente de coordonare

-          Miscarea jucatoruluyi, pozitia de alergare

-          preocupati de pregatirea lor

-          capacitate de joc

10 – 12 ANI – joaca din placere

-          se dezvolta musculatura

-          cunosc importanta exercitiilor

-          copilul vrea sa se faca remarcat

-          invata sa se poarte civilizat

-          se obisnuieste cu viata sportiva

-          se folosesc intrecerile

12 – 14 ANI – o noua etapa de dezvoltare care lasa sa se observe diferentele corporale

-          cunostiintele din antrenament se regasesc in joc

-          trebuie motivati. Exercitii mai complicate

-          creste nivelul pregatirii tactice

37.   CONTINUTUL ANTRENAMENTULUI PE GRUPE DE PERFECTIONARE 15 – 19 ANI / selectie finala

·         Stabilizare , aprofundare si perfectionare a elementelor tehnico – tactice de baza

·         Se contureaza posturile in echipa

·         Insusirea elem. tehnico – tactice individuale , grup si in echipa

·         Impartirea terenului in zone

·         Creste ritmul

·         Apar contre , divergente intre jucatori

 

38.   CONTINUTUL  ANTRENAMENTULUI PE GRUPE DE PERFECTIONARE 15 – 19 ANI / selectie finala

 INVATA

·         Forme de joc si exercitii ce au la baza conducerea , driblingul , pasa

·         Actiuni tactice de aparare

·         Dezvoltarea elem . tehnice pentru solutionarea atacului

·         Deficiente de ordin fizic

·         Forme si sisteme de joc

·         Elemente de alergare

·         Tactica compartimentului

SCOP

·         Dobandirea aptitudinilorpentru marea performanta

·         Antrenamentul si pregatirea nu trebuie facute pentru success

·         Lasam copilul sa-si dezvolte capacitatea de-a gindi si de-a simti placerea jocului

·         Un antrenament bine structurat poate grabi performanta

·         Se dezvolta centrii nervosi , crescand precizia si viteza de reactie

·         Se indeparteaza rudimentele tehnice

39.   CARE SUNT ETAPELE  DE PARCURS INTR-UN ANTRENAMENT

-          1. fixeaza ce urmaresti in antrenament

-          2. copii executa – inmagazineaza experienta

-          3. antrenorul observa – noteaza / da indicatii

-          4. impartaseste jucatorului observatiile sale

-          5. antrenorul compara miscarea corecta cu cea incorecta

-          6. copilul reia exercitiul , fiind corectat

-          7. prea multe explicatii inhiba

-          8. trebuie executat de catre antrenor

40.   CARE SUNT CEI 4A CARE STAU LA BAZA SELECTIEI

Aptitudinile + Atitudinea + Ambianta + Antrenamentul

 

  • Whatsapp

AUTENTIFICARE

Intră în contul de arbitru Intră în contul de observator
TOP