Asociaţia Judeteană de Fotbal Bacău
Adresa:str.Cuza Vodă,nr.4,Bacau
Telefon/fax:0234513689
Website:http://www.ajfbacau.ro/
Cod Fiscal:13851653
REGULAMENT DE ORGANIZARE CAMPIONAT LIGA A-4-A
EDIŢIA 2018-2019
Pentru campionatul Ligii a 4 a editia 2018-2019 se aplică ROAF editat de FRF/AJF cu următoarele hotărării:
1.Campionatul Ligii a-4-a sezonul 2018-2019 se va disputa cu 2(două) serii in sistem play-off/play-out după cum urmează:
a)Seria 1, zona Bacău va avea 13 echipe,
b)Seria a 2 a zona Valea Trotuşului va fi compusă din 12 echipe.
- Sezonul regular(faza)1- fiecare echipă va disputa un joc tur-retur cu celelalte echipe.La finalul sezonului regular se califica in play-off primele 3(trei)echipe clasate pe locurile 1-3 din ambele serii(respectiv seria 1/seria 2).
A) Regulamentul play-off-lui:
- Echipele calificate în play-off vor începe faza a-2-a competiţiei cu punctele obţinute în sezonul regular,cu echipele clasate pe locurile 01-10,din fiecare serie. - Fiecare echipă calificată în play-off va disputa jocuri tur-retur cu toate celelalte echipe calificate în play-off.
- Se vor disputa 10(zece) etape.
- Căştigătoare a campionatului Ligii a-4-a este echipa clasată pe primul loc la finalul fazei play-off-lui şi va reprezenta Judeţul Bacău la jocurile de baraj pentru promovare în Liga a-3-a.
Echipele participante in faza finală a play-off-ului trebuie să fie cluburi cu personalitate juridică şi să deţină C.I.S eliberat de Ministerul Tineretului şi Sportului.
În cazul în care,la finalul sezonului regular,pe unul din locurile 1-3 se află o asociaţie sportivă fară CIS eliberat de MTS,locul acesteia în play-off va fi luat de către o altă echipă ,care deţine CIS eliberat de MTS,în ordine cronologică,de la locul 4 şi pănă la ultimul loc.
B) Regulament play-out:
-Participă echipele aflate pe locurile 10-13 la finalul sezonului regular.
-Echipele clasate pe locurile 10-13 la finalul sezonului regular vor participa în play-out.
-Echipele prezente în play-out vor începe faza a-2-a a competiţiei cu punctele obţinute în sezonul regular,cu echipele clasate pe locurile 1-10,din fiecare serie.
-La finalul play-out-ului, echipele clasate pe ultimile 4(patru)poziţii vor retrograda în Liga a-5-a.
2. CRITERII DE DEPARTAJARE
Toate jocurile vor fi în conformitate cu Art. 27, din ROAF, cu excepţia etapelor în care "sistemul este eliminatoriu", respectiv: - Joc câştigat 3 puncte, joc egal 1 punct şi joc pierdut 0 puncte.
În situaţia în care două sau mai multe echipe se află la egalitate de puncte clasamentul se va stabili pe baza aplicării, în ordine a următoarelor criterii:
numărul mai mare de puncte obţinute în jocurile directe disputate între echipele aflate la egalitate de puncte,
golaverajul mai bun în jocurile directe,
numărul mai mare de goluri marcat în jocurile directe,
numărul mai mare de goluri marcate în deplasare în jocurile directe,
golaverajul general mai bun (diferenţa dintre golurile marcate şi primite în toate jocurile din etapa respectivă).
Dacă şi după aplicarea acestor criterii egalitatea persistă, se va lua în calcul clasamentul fair play, astfel: se acordă câte 1 punct pentru fiecare cartonaş galben primit, 3 puncte pentru un cartonaş roşu primit prin cumul de avertismente şi 4 puncte pentru un cartonaş roşu primit direct. Echipa cu cele mai puţine puncte va fi desemnată câştigătoare. Cartonaşele luate în calcul vor fi cele din etapa respectivă (regională/sferturilor/semifinală). În caz de egalitate şi după acest criteriu echipele vor disputa un joc de baraj.
În situaţia în care în ultima zi calificarea poate fi decisă la golaveraj, întrucât echipele pot să realizeze acelaşi număr de puncte, jocurile se vor disputa de la aceeaşi oră pe terenuri diferite. Delegatul AJF are obligaţia să anunţe Departamentul Competiţii, pentru a lua măsurile necesare în vederea delegării a două brigăzi de arbitri.
În cadrul jocurilor desfăşurate în sistem eliminatoriu, în caz de egalitate, după terminarea jocului învingătoarea se va stabili după executarea loviturilor de departajare.
3. Echipele participante în campionatul Ligii a-4-a sezon 2018-2019 trebuie să folosească minimum 1(un) jucător născut în anul 1999 pe toată durata desfăşurării jocului.Se vor efectua maxim 4(patru) înlocuiri la nivelul Ligii a - 4 -a.
4. Evidenţa cartonaşelor,eliminărilor şi suspendărilor se păstrează de Ajf şi de fiecare club participant.Dacă un jucător primeşte avertisment în 4(patru) jocuri diferite din aceeiaşi competiţie,el va fi automat suspendat pentru următorul joc din competiţia respectivă.Aceeiaşi sancţiune se aplică şi atunci cănd jucătorul respectiv acumulează şapte, şi respectiv, nouă avertismente. Începănd cu al zecelea avertisment primit în aceeiaşi competiţie,la fiecare alt cartonaş galben, jucătorul este automat suspendat pentru următorul joc.Jucătorii care au acumulat 4(patru),7(sapte),9(noua)... şamd galbene nu pot participa la jocurile echipei respective numai atunci cănd a fost achitată contravaloarea avertismentului. Cluburile sporive vor trebui să achite următoarele penalităţii sportive:
- la 4(patru) avertismente se va achita 35 lei,
- la 7(sapte) avertismente se va achita 70 lei,
- la 9(noua) avertismente se va achita 100 lei,
- la 10,11 avertismente se va achita 35 lei/avertisment.
Jocurile oficiale din cadrul campionatului Ligii a 4 a si cele intermediare se programează de regulă:
- luna august ora 18:00.
- luna septembrie ora 17:00.
- luna octombrie ora 15:00.
- luna noiembrie - decembrie ora 14:00.
5. Schimbarea programării jocurilor se poate face si la solicitarea cluburilor organizatoare,pentru motive intemeiate,astfel:
a) Ora de disputare a jocului cu 7 zile inainte de la programarea lui,chiar fără acordului echipei care se deplaseaza,dar care va fi anuntata in mod obligatoriu de către forul organizator cu cel putin 5 zile inainte de ziua disputarii jocului.
b) Ziua de disputarea a jocului sau localitatea, numai cu acordul celeilalte echipe, cu cel puţin 5 zile înainte.
c) Jocurile a căror dată a fost schimbată vor fi reprogamate în cel mult 20 zile de la data programării iniţiale, dar nu mai tărziu de sfărşitul turului sau returului.
6.Următoarele echipe vor juca jocurile de pe teren propriu astfel:
- CSM Moinesti sambata ora 11:00 Teren Moineşti.
- AS Filipesti sambata ora 11:00 Teren Filipeşti.
- AS Vointa Oituz duminica ora 11:00 Teren Oituz.
- ACS Gloria Zemeş duminica ora 11:00 Teren Zemeş.
- CS Dofteana duminica ora 11:00 Teren Dofteana.
- AS Vulturul Măgireşti duminica ora 11:00 Teren Măgireşti.
- AS Măgura Caşin duminica ora 11:00 Teren Caşin.
-AS Zorile Faroani duminica ora 11:00 Teren:Valea Mare.
-AS Barsanesti duminica ora 11:00 Teren:Helegiu.
-AS Viitorul Beresti Tazlau duminica ora 11:00 Teren:Beresti Tazlau.
-AS Viitorul Urechesti duminica ora 11:00 Teren:Cornaţel.
7. Jocurile intrerupte din cauza conditiilor atmosferice,teren impracticabil etc, se vor reprograma de AJF Bacău.
8. În cazul în care tricourile celor 2 echipe sunt identice sau asemănatoare echipa gazdă va fi cea care va schimba echipamentul.
9. Asistenţa medicală va fi asigurată de către un medic sau asistent medical cu delegaţie la jocul respectiv.În lipsa unei delegaţii emise de o unitate sanitară este valabil si un atestat/diploma care sa dovedească faptul că respectivul cadru medical poate asigura asistenţa medicală.Tot la asistenţa medicala intră in obligaţiile gazdelor de a asigura o maşină, o targă sanitară si doi brancardieri.
10. Fiecare echipa numeste in mod obligatoriu(conform legii 4 din 2008) un responsabil cu ordinea si securitatea pe stadion.
11. Jocurile se programează in zilele de sambăta sau duminica.Se poate programa si in alte zile cu acordul echipei adverse.Cazurile excepţionale se vor rezolva de AJF Bacău.
12. Banca de rezerve a echipei oaspete se va afla in spatele arbitrului asist. A1.