Sfaturi pentru fotbaliști de la preparatorul fizic al naționalei

19 Martie 2020, la ora 15:25 / Publicat în Comunicate AJF / 295 vizualizări

Sfaturi pentru fotbaliști de la preparatorul fizic al naționalei

Horațiu Baciu a aceptat să ofere câteva sfaturi pentru cei mai tineri (și nu numai) practicanți ai fotbalului în această perioadă specială și să dezvăluie pentru site-ul oficial al Federației Române de Fotbal din secretele fotbaliștilor pentru un fizic de competiție.

După experiența avută în staff-ul României U21, reprezentativă semifinalistă la Euro din 2019 și calificată la Jocurile Olimpice Tokyo 2020, Horațiu Baciu a făcut pasul spre naționala de seniori, cooptat în noul staff de selecționerul Mirel Rădoi.

Preparatorul fizic al echipei naționale, în contextul pandemiei COVID-19, despre…

• pregătirea celor mai mici fotbaliști
“Sunt sigur că juniorii mari și seniorii urmează programele oferite de cluburi, așa că pentru cei mai mici practicanți ai fotbalului e important să își păstreze tonusul fizic, dar și mental, urmând câteva sfaturi simple. Esențial e să evite spațiile aglomerate și să exerseze acasă! De aceea, le propun lucruri care necesită minimum de spațiu. Atenție, numărul de repetări nu trebuie să fie mare, scopul principal este tehnica de execuție! Așadar, genuflexiuni, extensii, abdomene, flotări. Apoi, exerciții de mobilitate și stretching. E suficient dacă sunt executate zilnic și corect!”

• pregătirea jucătorilor seniori
“Ca linii principale, dincolo de specificul fiecărui program oferit de club, recomand un program structurat de menținere. În lipsa ritmului de antrenament și al celui de competiție, menținerea tonusului muscular este esențială, pentru a facilita readaptarea la efortul specific în perioada când va fi nevoie de acest lucru.”

• jucătorii accidentați sau în recuperare după accidentări
“Este, cumva, un avantaj pentru ei. Situația lor specială, în acest context special, la rându-i, poate avea de câștigat. În primul rând, firește, e un plus de timp pentru recuperare. În al doilea rând, majoritatea programelor de recuperare după accidentare se pot efectua acasă. Timpul și răbdarea se pot dovedi aliații lor acum!”

• perioada optimă de reluare a pregătirilor înainte de restartul competițiilor
“E nevoie de minimum trei săptămâni, în opinia mea, pentru pregătire înaintea reintrării în competiție. În mod ideal sunt necesare patru sau chiar cinci săptămâni, dar dat fiind contextul competițional previzionat, îmi e greu să cred că vom putea avea o perioadă de readaptare la efort ideală”

Sursă informații și foto: Federația Română de Fotbal
 

  • Whatsapp

AUTENTIFICARE

Intră în contul de arbitru Intră în contul de observator
TOP