NOU!!! Campionat Judetean de Futsal, editia 2018

01 Ianuarie 2018, la ora 12:34 / Publicat în Comunicate AJF de Marian Lambru / 817 vizualizări

NOU!!! Campionat Judetean de Futsal, editia 2018

 REGULAMENT DE ORGANIZARE SI DESFASURARE A CAMPIONATULUI  JUDETEAN  DE FUTSAL EDIŢIA 2018

 

SCOPUL COMPETITIEI: angrenarea echipelor într-o competiţie judeteana cu scopul de a atrage cat mai multi practicanti ai fobalului de sala in judetul Buzau . 

ORGANIZAREA COMPETITEI: revine Asociaţiei Judeţene de Fotbal sub îndrumarea F.R.F. Organizarea jocurilor revine secţiilor de fotbal participante, conform prezentului regulament şi R.O.A.F.

 Poate participa in campionatul  judetean de futsal  orice echipa care se inscrie in competitie , este afiliata  si nu are datorii financiare la A.J.F. ;

Pentru omologarea rezultatelor şi diverselor comunicări, Comisia de Competiţii va ţine şedinţă de lucru în fiecare Miercuri incepind cu orele 14.00 la sediul AJF. Pentru eventualele incidente, contestatii, eliminari etc. ,Comisia de Disciplina va tine sedinta in fiecare zi de Marti incepand cu orele 17.00 la sediul AJF sau ori de cate ori este nevoie. La aceste şedinţe secţiile de fotbal vor fi reprezentate de persoanele inscrise in fisa echipei la inceputul editiei de campionat.

Toate observaţiile şi cererile privind desfăşurarea campionatului vor fi prezentate în scris şi vor fi stampilate si semnate obligatoriu de preşedintele asociaţiei (clubului) sportive.

Campionatul Judetean de Futsal poate fi organizata tip campionat (tur-retur) sau tip turneu.

DATA SI LOCUL DESFASURARII: jocurile se vor desfăşura la sala sporturilor ,,Romeo Iamandi ,,  la sala de sport a Liceului cu Program Sportiv ,"Iolanda Balas Soter"Buzau si la sala de sport al Liceului Tehnologic "Henri Coanda" Buzau . Jocurile vor fi programate   de Comisia  de Competitii din cadrul AJF. 

  COTIZATII, CONTRIBUTII, TAXE :

  Taxa de participare - gratuit

          Fiecare membru afiliat plăteşte o taxa de meci in valoare de 100 de lei ,in care sunt incluse indemnizatiile de arbitraj , observare ,asistenta medicala si de organizare a jocului.

          Taxa de contestatie - 150 lei

          Taxa pentru cartonas galben - 10 lei

         Taxa cartonas rosu din doua avertismente - 20 lei

         Cautiune cartonas rosu - 40 lei

              Taxa cartonas rosu pentru o greseala prevazuta in regulamentul de joc - 30 lei

PROGRAMUL: ediţia 2018 , a campionatului judetean de futsal  se organizează conform prevederilor Art. 36.1 c R.O.A.F. – in lunile  ianuarie si februarie . Sistemul de desfasurare se va aproba in sedinta Comitetului Executiv dupa perioada de inscriere.

Data limita de inscriere in campionat: 10.01.2018.

Sedinta echipelor pentru tragerea la sorti si alte informari va avea loc in data de 11.01.2018 orele 15:00 la sala de sedinte din cadrul AJF. (in incinta Sala Sporturilor , str Mesteacanului nr 20, Mun. Buzau)

           PARTICIPANTI : Participarea la jocuri se va face pe baza  carnetelor de legitimare tip F.R.F.sau A.J.F. , cu viza anuală  pe anul 2018  ,precum şi viza medicală valabila . Echipele inscrise in aceasta competitie trebuie sa fie compuse din jucatori amatori sau non-amatori in numar de maximum18 persoane, din care numai 12 vor fi trecuti pe raportul de arbitraj.

Jucatorii vor juca pe baza de tabel vizat la inceputul competitiei de catre Comisia de Competitii din cadrul AJF , insotite de carnetele de legitimare.

 CONDITII DE OMOLOGARE A REZULTATELOR: rezultatul unui joc se consideră definitiv stabilit numai după omologarea lui de către Comisia de Competitii. Omologarea se va face după cum urmează:joc câştigat    3 puncte, joc egal    1 punct, joc pierdut    0 puncte, exceptand jocurile terminate la egalitate in care se vor executa lovituri de departajare (3 lovituri pentru fiecare echipa), in urma carora se vor acorda 2 puncte echipei invingatoare si un punct echipei invinse.

 Va fi declarata castigatoare si campiona judeteana la fotbal in sala , echipa clasata pe locul 1.

             TITLURI SI PREMII: Echipa clasată pe primul loc, va fi premiata cu diploma, cupa, medalii si mingi . Echipele clasate pe locurile doi,trei si patru vor fi premiate cu diplome si cupe. Se va premia de asemenea echipa Fair-Play cu diploma, cupa, cel mai bun jucator si cel mai bun portar .

CONDITII ORGANIZATORICE:

A.J.F. Buzau se va ocupa de organizarea jocurilor . Asistenta medicala va fi asigurata de cadrul medical specializat . In vecinatatea terenului de joc vor exista doua autoturisme care vor fi identificate inainte de inceperea jocului  avand inscriptionat crucea rosie pe fond alb.Masurile de ordine vor fi asigurate de organizatorul competitiei .

La joc vor fi delegati doi arbitri si un observator  de joc care va avea functia si de cronometror.

Arbitrii vor fi delegati de CJA , iar observatorul va fi delegat de presedintele AJF.

             Cluburile participante au obligatia sa ajunga la terenul de joc cu maxim 60 minute inainte  de inceperea jocului ,iar cu 30 de minute inainte sa completeze raportul de joc si  sa achite taxa de joc. Echipele care nu vor achita taxa de joc in valoare de 100 lei  inaintea inceperii meciului, nu vor  putea participa la joc , pierzand astfel jocul prin forfait.

             Echipele  considerate gazda vor juca in echipamentul principal. In cazul in care  ambele echipe au echipament de aceeasi culoare , echipa oaspete va schimba echipamentul sau va juca cu veste de departajare numerotate. Neprezentarea la jocuri în afara cazurilor speciale vor avea următoarele consecinţe:

- pierderea jocului cu 3:0

Echipele au dreptul ca în termen de cinci zile de la anunţarea hotărârii Comisiei de Disciplina să facă apel la Comisia de Apel din cadrul  A.J.F. Buzau. Taxa de apel este de 350 lei.Hotararile  Comisiei de Disciplina se comunica pe site-ul AJF Buzau .Echipele vor primi si in scris prin intermediul arbitrilor hotararile ,dar termenul pentru atacarea hotariri Comisiei de Disciplina curge de la anuntarea pe site-ul AJF.

          Un jucător eliminat din joc pierde dreptul de joc până la judecarea lui de către Comisia de Disciplină, În caz de neprimire în timp util a raportului de arbitraj şi a carnetului de legitimare, dreptul de joc se ridică provizoriu până la judecarea cazului.

 

DREPTUL DE JOC:

Pot participa la aceasta competitie doar echipele afiliate la AJF Buzau ce au in componenta jucatori (seniori si juniori) din Liga a III-a (maxim 3 jucatori in lot), a IV-a, a V-a si a VI-a de fotbal in 11 si Liga a II-a de Futsal.Se accepta jucatori cu varsta minima 16 ani impliniti(nascuti in anul 2002 si mai mari) .

REGULI DE JOC:

In aceasta competitie se vor aplica prevederile “Regulamentului de organizare a competitiilor de fotbal in sala (R.O.C.)” aprobate de FIFA, FRF, ROAF si prezentul regulament 

 JUCATORII:

Echipele vor fi formate din maximum  6 jucatori, dintre care unul va fi portar. Numarul maxim de jucatori de rezerva este de 6.

Pe parcursul unui joc este permis un numar nelimitat de inlocuiri de jucatori. Un jucator care a fost inlocuit poate reveni pe terenul de joc pentru a inlocui un alt jucator, iar inlocuirea poate fi efectuata cand mingea este in joc sau afara din joc.

Arbitrii au obligatia sa nu inceapa jocul daca nu sunt  respectate conditiile de mai sus.

Echipa care nu prezinta arbitrilor numarul minim de 5 carnete de legitimare inainte de inceperea jocului, va fi sanctionata la fel ca in cazul neprezentarii la joc.

Echipele care folosesc intr-un joc oficial jucatori neinscrisi in raportul de arbitraj vor fi sanctionate conform prevederilor regulamentare.

Un joc nu poate continua cu mai putin de 4 jucatori (incluzand si portarul). In caz de descompletare a uneia dintre echipe sub numarul stabilit mai sus, cu sau fara intentie, arbitrii sunt obligati sa opreasca jocul, clubul respectiv urmand sa fie sanctionat conform prevederilor regulamentare.

          Orice jucator inscris pe raportul de joc este supus autoritatii si deciziilor arbitrului, indiferent daca participa la joc sau nu;

          Portarul poate fi inlocuit de oricare dintre jucatorii de camp.

          Fiecare portar este autorizat sa poarte pantaloni lungi.

            El trebuie sa poarte un echipament de culoare diferita, usor de distins, fata de al celorlalti jucatori si al arbitrilor.

          Daca un jucator de camp inlocuieste un portar, el va trebui sa imbrace un tricou de portar.

            IDENTIFICAREA JUCATORILOR SI CONTESTATIILE:

 Conducatorii, delegatii sau in lipsa acestora capitanii echipelor aflate in competitie, pot solicita arbitrilor numai inainte de inceperea jocului sa efectueze o confruntare a jucatorilor adversi si a carnetelor de legitimare ale acestora.

 In mod exceptional, in lipsa carnetelor de legitimare, se admite identificarea jucatorilor din fiecare echipa si participarea acestora la jocuri, daca poseda un act de identitate valabil si are viza medicala pentru aceasta competitie, urmand a prezenta ulterior carnetul de legitimare.

Carnetele de legitimare vor fi pastrate de arbitri pana la terminarea jocului si vor fi restituite conducatorilor, delegatilor sau capitanilor de echipa, cu exceptia jucatorilor eliminati sau contestati.

Conducerea unei echipei, prin delegatul sau capitanul ei, poate formula inainte, la pauza sau dupa joc, o contestatie impotriva oricarui jucator advers, respectandu-se prevederile ROAF. 

 DURATA PARTIDEI:

            Partida se va desfasura in doua reprize a cate 25 minute, cu o pauza de maximum 10 minute. Cronometrorul va avea grija ca durata reprizelor sa fie regulamentara.

Orice repriza trebuie sa fie prelungita pentru a se permite executarea unei lovituri de pedeapsa (7 metri) sau executarea unei lovituri libere impotriva echipei care a comis mai mult de 7 greseli cumulate (din punctul de 9 metri).

Echipele au posibilitatea de a cere un minut de “timp mort” (time-out) in fiecare dintre reprize, respectandu-se urmatoarele principii:

Antrenorii echipelor sunt autorizati sa ceara un “timp mort” de 1 minut cronometrorului;

Timpul mort poate fi cerut in orice moment, insa nu va fi acordat  decat daca echipa care il solicita se afla in posesia balonului;

Atunci cand un timp mort este acordat, jucatorii trebuie sa ramana pe terenul de joc si vor putea primi instructiuni din partea unui oficial al echipei langa linia de margine, in dreptul propriei banci de rezerva;

Jucatorii nu au permisiunea de a parasi terenul de joc si nici oficialul care da instructiuni nu poate patrunde in terenul de joc;

Daca una din echipe nu solicita un timp mort, la care are dreptul in prima repriza, ea nu va putea sa il compenseze in cursul celei de-a doua reprize;

DISPOZITII FINALE:

 

1.      Lovitura de pedeapsă pentru greșeală cumulată se va executa începând cu a 7-a greșeală din punctul de la 9 metri.

2.      Loviturile libere indirecte nu sunt considerate greseli.

3.      Alunecărilor sunt permise.

4.      Lovitura de la margine  se va executa cu piciorul/distanța 5 metri.

5.      La un jucător eliminat echipa va evalua în inferioritate numerică 2 minute, iar în cazul în care echipa adversă marchează gol, echipa în inferioritate își va completa efectivul cu un jucător.

  

 

            Prezentul regulament a fost supus aprobarii Comitetului Executiv al AJF  în cadrul şedinţei din data de 20.12.2017 si va intra in vigoare la data de 01.01.2018


  • Whatsapp

AUTENTIFICARE

Intră în contul de arbitru Intră în contul de observator
TOP